Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití cizích jazyků v reklamní komunikaci a jejich vliv na percepci reklamního sdělení
Dvořák, Dominik ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
DVOŘÁK, Dominik. Použití cizích jazyků v reklamní komunikaci a jejich vliv na percepci reklamního sdělení. Praha, 2019. 45 s. Bakalářská práce (Bc). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky Katedra marketingové komunikace a PR. Vedoucí diplomové práce PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. Abstrakt Práce zkoumá, jaký vliv má používání cizích jazyků v reklamní komunikaci na percepci reklamního sdělení napříč různými produktovými segmenty. Snaží se odpovědět na otázku, zda je ve všech případech přínosné půjčovat si výrazy z cizích jazyků, anebo je efektivnější pracovat s rodným jazykem cílové skupiny. V teoretické části autor uvádí historický, jazykovědní a socio-psychologický kontext problematiky míšení jazykových kódů. V praktické části následně představuje kvalitativní výzkum metodou ohniskové skupiny - moderovaný skupinový rozhovor nad 6 dvojicemi reklamních vizuálů, obsahujících originální cizojazyčnou a kompletně počeštěnou variantu. Zjištěné výsledky vypovídají o tom, že příjemci reklamy vnímají produkt jako více exkluzivní a jedinečný pouze v případě, kdy použití cizího jazyka v reklamě odpovídá celkovému positioningu produktu a značky. Naopak pouhé použití izolovaného cizího slova bez zasazení do kontextu cizí kultury působí na příjemce matoucím a...
Jazykové prostředky k upoutání pozornosti v současné reklamě
CHABR, Ondřej
Tématem této diplomové práce je zkoumání jazyka reklamního diskurzu se specifickým zaměřením na použití jazykových prostředků. Nejprve jsou vymezeny teoretické poznatky o reklamě a jednotlivých jazykových prostředcích. Tyto jazykové prostředky jsou následně komentovány v kontextu použití v konkrétních případech. Dále tato práce stručně pojednává také o problematice genderu v reklamním diskurzu a uvádí několik vizuálně odlišných forem propagace textového sdělení. Cílem práce je odhalit současné trendy použití jazykových prostředků, které napomáhají v persvazivní funkci reklamního sdělení.
Současná vyjadřovací a jazyková praxe v oblasti marketingu z perspektivy marketingových specialistů
Kalousová, Kristýna ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl podat přehled o současných jazykových prostředcích a jazykových specificích, jež jsou užívány zejména profesionály v oblasti marketingové komunikace a PR jako součásti specifického profesního diskurzu i funkčního stylu, a popisuje vztah těchto uživatelů k jazyku a k jimi užívané slovní zásobě. Cílem práce je jednak postihnout aktuální trendy ve tvoření specifického slangu a profesní mluvy oboru a vysvětlit jejich funkci v komunikační praxi oboru marketingové komunikace a PR, jednak charakterizovat racionální a emocionální vztah expertů na PR a marketingovou komunikaci k tomuto vyjadřování. V dnešní době je zkoumán především jazyk reklamy, nikoliv šířeji jazyk marketingové komunikace a jeho praktické užívání ani jeho reflexe samotnými aktivními uživateli, což představuje přínos práce.
Využití konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu
HAPKOVÁ, Klára
Předkládaná diplomová práce se zabývá využitím tzv. konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu. První kapitola teoretické části je věnována reklamě a jejím charakteristickým rysům. Druhá kapitola je zaměřena na teorii metafory a seznamuje čtenáře blíže s kognitivní lingvistikou a také s jedním z objektů jejího zájmu, konceptuální metaforou. V praktické části práce jsou pak prezentovány výsledky analýzy zaměřené na distribuci konceptuálních metafor v reklamních textech propagujících mimo jiné nápoje, potraviny, drogistické zboží, módu, automobily či finanční produkty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.